Pro nahrávání třetího CD naší kapely Vítr do dlaně jsme po předchozích zkušenostech jednohlasně (a to u nás nebývá zvykem:)) zvolili studio George Lukase, profíka ve svém oboru, navíc pohodáře, skvělého muzikanta i člověka, který umí připravit zázemní, příjemnou domáckou atmosféru a odvést přitom dobrou práci. Přestože nahrávání trvalo dvanáct hodin, Jirka zůstal v pohodě a klídku, takže jsme si to všichn i užili. Je vidět, že mu velmi záleží na kvalitě a maximální spokojenosti klientů.Nevím, jestli to bylo prostředím nebo energií našich písní, ale přišla jsem se zablokovanou páteří a odcházela v tanci… Za kapelu Vítr do dlaně Marta Heinlová
Vítr do dlaně
Do nahrávacího studia jsme přišli jako amatéři s touhou nahrát si několik písniček, ale zároveň s velkým stresem z pohledu na mikrofony a ostatní techniku. Jirkův přátelský, ale profesionální přístup spojený s milou, domáckou atmosférou studia nám umožnil podat výkon, který jsme ani nečekali. Velmi nám pomohlo, že Jirka je dobrý hudebník i zpěvák se sluchem a zkušenostmi a ochotně a trpělivě nám radil a pomáhal zlepšovat náš výkon po všech stránkách (intonace, jistota v hlase, frázování atd.), a to všechno bez sebemenšího náznaku povyšování nebo pohoršování nad našimi schopnostmi, někdy spíš neschopnostmi :-). I přes počáteční obavu a nervozitu jsou pro nás hodiny strávené ve studiu příjemnou vzpomínkou a nahrávácí studio George Lukase můžeme všem vřele doporučit. Jirko, děkujeme.
Řečkovický Sbor Věčně Mladých
…4 skladbové druhé demo skupiny Plum Dumplings z Brna si můžete buď pořídit jako regulerní nosič, což je placička + obal a textová příloha, protože pokud nehovoříte francouzsky , tak textům asi rozumět nebudete. Nebo si skladby stáhnete z profilu kapely, možnost máte si takto pořídit i demo první. Záleží na vás. Bombastický zvuk, chválím hned ze začátku, studio George Lukase byla dobrá volba. Lukas George si dělá opravdu dobrou propagaci, doporučuji ve studiu nahrávat…
Recenze rádia Brod
Vážení přátelé hudebního businesu, nedílnou součástí zviditelnění naší kapely se stal i Jiří Lukášek, námi zvaný „Džorč“ a jeho nahrávací studio. Po první „pivní“ schůzce, kde si nás oťukal, jsme zavítali do jeskyně mistra zvuku. Pro naší kapelu, která měla v tu chvíli nulové zkušenosti to byl opravdu zajímavý skok. V Georgeho nahrávací místnosti, myslím tím jeho velín, byly samé čudlíky, kroutítka, obrazovky a mikrofony a vždy zajímavá (převážně dobrá) rada od samotného mistra. V takovém to prostředí, které se za dobu našeho nahrávání léta páně od 2012 do 2014 radikálně změnilo, jsme vytvořili naší hudební prvotinu. Po každé naší návštěvě ve studiu se jeho nahrávací místnosti buď rozšiřovaly, nebo se ztrácely. V současné době se zdá, že nahrávací studio je již plně k dispozici ve vše místnostech. Vzhledem k jeho vytíženosti a časté návštěvnosti různých kapel se není co divit. Prostě studio vydělává a expanduje. Strávili jsme v této jeskyni mnoho času, mnoho jsme také udělali a mnoho jsme také dostali. Pro kapelu našeho formátu to byla cenná zkušenost s kvalitním vedením. Vřele doporučuji všem.
Za kapelu Pavilon Opic - Nyky, bubeník
Přestože nemám možnost srovnání s jinými studii (tohle bylo naše jediné CD), nahrávání u Jirky se mi velmi líbilo. Musím ho pochválit, za profesionální přístup a příjemnou atmosféru, kterou dokáže vytvořit. Nikam se nespěchá, poradí vám, na všem se dá dohodnout. Doporučuji.
Olga Žurková - Černosvit
Pokaždé je fajn potkat člověka, který má svoji práci rád, těší ho a dokáže tohle všechno převést i na lidi kolem. V našem případě, na začínající kapelu, která neměla doposud žádnou zkušenost s nahráváním. Přijemná byla již první schůzka s Jirkou asi dva týdny před tím, než jsme šli zvěčnit naše čtyři skladby. U piva na nás čekal fajn chlapík, který nám vysvětlil vše, co se natáčení týká a dokázal si vyslechnout i naší představu o zvuku. Za dva týdny jsme již seděli plní trémy u něj ve studiu. Vše opadlo ve chvíli, kdy se ozvalo první „ Tak nahráváme..“ Celý natáčení nakonec byl příjemně strávený víkend ve studiu, kde vzniká poctivá práce, plno nápadu, ale najde se i čas na obyčejné hovory o životě a lidech. Nedýchá zde jen chlad všech těch krabiček, mašinek a zář monitorů, ale i umění práce se zvukem a dostat z kapely, co možná nejlepší výkon. Ten zaznamenat bez rozdílu, jestli Jirku hudba kapely baví, či nikoliv. Poctivost ke své práci je tu víc než znát. Proto můžu všem kapelám studio George Lukase jen doporučit. Ti zkušení a ostřílení muzikanti jistě ví, proč se sem rádi vracejí. Nakonec z nás mistr zvuku dostal skladeb sedm. Sedm věcí, za které mu děkujeme a pevně věříme, že pokud nás to mydlení do nástrojů nepřestane bavit, že se u něj zase zastavíme. Hlavně i díky němu už jsme i my zase o něco zkušenější kapela. Honza říká dobrý… A já? Respekt Tobě !
Martin & Bootboys Social Club
Nahrávání našeho prvního alba, které se uskutečnilo v brněnském studiu George Lukase v červenci 2010, probíhalo v přátelském a pohodovém duchu. Díky Jirkově bezprostřednímu přístupu, kdy žádný z našich nápadů nebylo problém zrealizovat, se nám po pěti dnech usilovné spolupráce podařilo shromáždit slušnou hromádku povedeného materiálu pro vytvoření skvělého EP. Kromě jiného vděčíme Jirkovi také za cenné rady do hudebního, kapelního i osobního života.
Lucka - zpěvačka skupiny Mad line
Když se proberu vzpomínkami, tak jsem u G. dělal vlastně pět desek. Tři s Japkama, jedno demo s Noor a společně jsme míchali ještě jednu desku, která se nahrávala jinde s Větrem do dlaně. S Japkama jsme tu nahrávali V korunách, Leden a taky Staré písně pro paní Lukasovou. Čím se vyznačuje nahrávání v tomto studiu. 1. Pohodou tohoto zvukaře. G. je ten typ zvukaře, který vás při nahrávání uklidní. 2. Schopností inspirovat. Mnoho nápadů vzniklo až ve studiu, jak to tak bývá a často vycházeli právě od G., který má prostě hudební cítění. Svůj názor nijak nevnucuje, ale prostě ho nabídne. 3. Houževnatostí. Nedává na sobě znát únavu, takže kapela má pocit, že může hrát tak dlouho, jak chce. Což vlastně nevím, jestli je výhoda pro jeho zdraví. Mě se s Georgim vždycky nahrávalo dobře a v jeho studiu jsem se cítil jako doma. Proto jsem ho taky doporučil naší firmě, která se zabývá mimo jiné tvorbou vzdělávacích počítačových her. Georgi pro nás vyrábí zvuky a ruchy a jeho vynalézavost nezná mezí.
Japka
Darling Rooster: čtyří a půl nizozemských muzikantů Ještě za totality jsem jako dvouleté batole zakotvil v Nizozemí, kde jsem se asi před deseti lety přidal ke kapele Darling Rooster jako zpěvák. Když jsme konečně začali vyrábět snesitelé zvuky, napadlo mě, že bychom mohli něco nahrát v mé staré vlasti. Hoši z kapely zajásali – v roce 2003 jsme už jednou vystupovali v Praze a Karlových Varech, jako úplní začátečníci (byli jsme prezentováni jako „našláplý punk z Holandska“), a hochům se v ČR moc líbilo. Čirá náhoda mě v roce 2009 navedla na webové stránky Nahrávacího Studia George Lukase. Spojil jsem se s Jirkou, domluvili jsme si termín a Jirka nám navíc zorganizoval vystoupení v Brně v rámci křtu nové desky skupiny The Crashroad, přímo ve středu města. Nahrávání nejnovějších písniček ve studiu bylo velmi inspirující, kolegové holanďani byli moc nadšení. V Holandsku jsme před tím už nahráli několik CD, ale jejich kvalita se opravdu nedá srovnat s tou Brněnskou. Jiří s námi přemýšlel přímo při nahrávání a dával výborné profesionální rady; v Holandsku se s námi při nahrávání většinou bavili daleko méně a pak daleko víc srovnávali nesrovnalosti pomocí techniky bez nás, takže výsledek byl daleko kliničtější a jaksi bez duše. Kromě skvělých rad nám v Brně ovšem zajisté pomohli i zlaté české ruce! V Brně jsme si mezi nahráváním krásně zahráli i živě a nahrávky jsme pak po návratu do Nizozemí s Jirkou dolaďovali přes e-mail. U Jirky nahrané písničky, jež tvoří velkou část posledního CD “Scattered Moments“ (které jde i v této těžké době dobře na odbyt), nám pomohla k dalším milníkům. Nahrávky jsem poslal na ukázku Pavlu Klouparovi a tak jsme se v loňském roce octli na pódiu Sázavafestu jako hosté z Nizozemí! Řadu Brněnských skladeb jsme koncem roku 2010 poslali moderátorovi holandského celostátního rozhlasového pořadu “Dvouminutové show“. Moderátor Bazz v pořadu jednou za týden pouští dvouminutové úryvky zaslaných skladeb a fanoušci pak mohou hlasovat pomocí internetu. 3 písničky které získají nejvíc hlasů, pak týden poté jsou slyšet celkem. Konečnou odměnou pro 30 kapel s nejvyšším počtem hlasů za rok 2010 bylo společné vystoupení v Amsterdamské ”svatyni populární hudby” Paradiso. Díky nahrávkám u Jirky a fanouškům jsme se dostali na 1. místo! Koncert ve velkém sále Paradisa byl zatím absolutním vrcholem naší kariéry – díky mistrovi Nahrávacího Studia George Lukase.
Darling Rooster - Holandsko
Když před časem kapelník Nešvilského krúžku Pavel Plundrák přišel s tím, že má nabídku od studia George Lukase na natočení dvou skladeb, nijak jsem tomu nevěnoval větší pozornost. Studií je v Brně a okolí celá řada, tak se snaží nabízet své služby. Když jsme pak s Nešvilem u Jirky natáčeli, zpozorněl jsem. Profi přístup, nic nebylo nemožné, žádné problémy, pohodička a výsledek nad očekávání. Není tedy divu, že když kapelník mé druhé kapely Starý fóry Jindra kameníček přišel s nápadem natočit CD a LP desku, navrhl jsem mu právě studio George Lukase. Už při první informativní schůzce jsme se domluvili na termínu natáčení, na ceně a zhruba na postupu práce. Domluvili jsme se na kompetencích, tedy přesně jsme si vyznačili hranice, kdo co bude hlídat po hudební a zvukové stránce. Ve studiu jsme pak strávili s pauzami několik týdnů, kdy jsme si dovolili některé skladby tvořit až přímo na place, což se ukázalo sice časově náročnější, ale taky nesmírně zajímavé a vzrušující. Vzniklo tak CD + LP s názvem Jdu do toho s vámi.. na kterém se Starými fóry zpívá countryový bard Tomáš Linka. Jirka Lukášek se do práce opravdu zakousl a výsledek stojí za to. Moc děkujeme. A příště zase ve studiu George Lukase.
Za Nešvilský krúžek a Starý fóry Milan POTOK Potůček
O nahrávání jsem asi před 2 roky nevěděla vůbec nic. Chtěla jsem na cd uložit hudební příběh se kterým jsem už delší dobu pracovala. Začala jsem hledat studio, kde bych se při práci cítila dobře, kde by moje nulové zkušenosti nebyly problémem. Zaujalo mně nahrávací studio George Lukase v Brně. Od nás to nebylo daleko, z fotografií na stránkách vypadalo příjemně a když jsem nakoukla, kdo už u Jirky nahrával, bylo jasné, že to není žádný amatér a své práci bude rozumět. Už při prvním osobním setkání se mně moje domněnky potvrdili a byla jsem si jistá, že jsem vybrala dobře. Během 2 dnů byl celý příběh, včetně hudby zpracován a velmi brzy vzniklo cd. Vše probíhalo v pohodové atmosféře, nic nebylo problém. Po prvním dnu nahrávání jsem se těšila na další den společnou práci. Uvědomila jsem si, jak je pro zvukaře náročné nahrát dokonale zvuk nástrojů, které jsou živé – fujarky, tibetské mísy, bubny a další. Díky Jirkov vzniklo velmi kvalitní a neobyčejné cd. Z fotografií přírody vytvořil ještě video prezentaci, která celý příběh doprovází. Cd pomáhá velkému množství dětí a osob se zdravotním postižením. Celý příběh byl vytvořen podle zásad celostní muzikoterapie a dnes ho poslouchají a také s ním usínají nejenom děti v různých zařízením i doma. Své příznivce si našlo i mezi dospělými a také zahraničními posluchači a to díky vloženému textu v angličtině a ruštině. Když se na vše dívám zpětně, tak to bylo docela velké sousto pro začátek. Utkvěla mně v hlavně jedna věc, kterou Jirka řekl hned na začátku.Nahrávání musí být tak příjemné, abych měla po skončení chuť vytvořit další cd. Asi rok po vytvoření hudebního příběhu jsem se zase vypravila do Brna do nahrávacího studia. Tentokrát jsme se společně s Gendosem chystali nahrát ryze hudební cd. Gendos, jako zkušený muzikant, který má za sebou velké množství nahrávání v různých studií v Evropě a Rusku, velmi kladně hodnotil rozmístění mikrofonů především u bubnů a mohl také srovnávat celkový přístup a práci ve studiu. Vše hodnotil velmi pozitivně. V příštím roce se chystáme na další cd a už dnes víme, kde budeme nahrávat.
Svaťa Drličková + Gendos
Po více než 10 letech existence skupiny jsme se konečně rozhodli, že si nahrajeme svoje vlastní, profesionálně uděláné CD. Nejdřív bylo nutné oslovit několik nahrávacích studií v okolí a vybrat to správné. Naše zkušenosti byly nulové a tak nezbylo než se do toho vrhnout tak trochu po hlavě. Vybráno bylo nakonec studio George Lukase. S mistrem zvuku Jiřím Lukáškem jsme se nejdříve dohodli na informativní schůzce u dobrého piva, kde si sdělíme svoje požadavky a kde nám bude vysvětleno, jak se bude nahrávat, kolik vše bude stát peněz a času a tak. Jirka (hned jsme si potykali) nám vše velmi ochotně vysvětlil, takže jsme alespoň náznakem věděli, co nás čeká. Na první dva nahrávácí dny jsme vyčlenili jeden víkend, napekli, navařili nakoupili zásoby piva a vína a vyrazili jsme směr studio. Ve studiu nás všechny Jirka ještě jednou informoval o postupu nahrávání a mohli jsme se pustit do díla. Nejdříve nastoupila vodící kytara s basou a nahráli základní stopy, ke kterým se postupně přidávaly další nástroje a zpěvy. Za první dva dny jsme zvládli velkou část práce, ale hodně jí na nás ještě čekalo. Od prvních chvil však bylo patrné, že Jirka věci rozumí a vždy nám dokázal poradit, aby nahrávka byla co nejlepší. A hlavně, co se nepovedlo zahrát napoprvé, tak se jednoduše zopakovalo (někdy i vícekrát) a chyba se s Jirkovou pomocí a s pomocí jeho hudebního softwaru snadno opravila. Další nahrávání již proběhlo po odpolednech a během několika dalších hodin práce se úspěšně vše nahrálo a mohlo se začít mixovat, upravovat a přidávat efekty. Člověk by ani neřekl, jak i tato činnost je časově náročná. Jirka nám ale v našich požadavcích vycházel maximálně vstříc a pokud jsme tápali a váhali, ochotně poradil. CD se podařilo dokončit včas a my mohli začít plánovat a organizovat jeho pokřtění. Křest CD se podařil na výbornou. Podařilo se něj nalákat přes 150 lidí a na místě se prodalo asi 75 kusů CD. A ohlasy na CD? Jen a jen pozitivní. Kvalita nahrání je opravdu špičková, takže pokud někdy budeme chtít další CD (hned tak to ale nebude, je to fakt dřina), tak určitě budeme nahrávat opět u Jirky Lukáška – tedy v nahrávacím studiu George Lukase.
Petr Rozsíval - kapelník skupiny Ibatak
Letos na jaře jsem vymýšlela dárek k narozeninám pro moji kamarádku. Protože miluje hudbu a zpěv, rozhodla jsem se že zkusím najít nahrávací studio ve kterém bude možné nahrát pár písniček, aby si zkusila jaké to je, nahrávat v profesionálním studiu. Po dlouhém hledání na internetu jsem našla studio George Lukase, které mě zaujalo natolik že jsem se rozhodla napsat a zeptat se na možnost nahrávání. Odpověd byla rychlá a velmi mě potěšilo, že taková možnost je a že to v tomto studiu i přímo provozují na vouchery. Dokonce za skvělou cenu. Bez problémů jsme domluvili termín a kamarádce jsem voucher předala. Když jsem jely do studia bylo to těšení, očekávání spojené s obavami jaké to bude. Nahrávání porbýhalo skvěle. Ze začátku se pan Lukášek s kamarádkou Kristýnou domluvili, jak nahrávání proběhne, poté přišlo na řadu samotné nahrávání. Za objednané 2 hodiny jsme stihly 3 písničky. Přístup byl bezprostřední a velmi se nám tam líbilo. S kamarádčinýmu nulovýmu zkušensotmi vznikly 3 skvělé nahrávky a zkušenost která se neztratí. Doporučujeme studio všem kdo o nahrávání přemýšlí, i my se třeba za čas do studia vrátíme. Díky…
Markéta Michalová
U George ve studiu se mi prostě líbilo, v přátelském a přitom velmi profesionálně působícím prostředí jsem ze sebe vyloupl výkon z kterého jsem byl sám překvapený, myslím že podobný pocit měli i ostatní členové naší kapely. Žádný stres, ale maximální možná koncentrace, to byly mé pocity při nahrávání. Osobně už nějakou malou nahrávací zkušenost mám a tak vím, že ovládání všech těch hýblátek, mikrofónů, káblů a softwérů není jen tak. Na vlastní oči jsem viděl v jednom studiu nedaleko Brna, jak se zvukař 4 hodiny trápil s rozmístěním a zapojením mikrofónů při nazvučování bicích. U George to bylo přesně naopak, ten člověk všechno dělá tak rychle a nezištně, že to skoro vypadá jako by nic nedělal :). Ne vážně, několikrát jsem v režii s potěšením sledoval s jakou samozřejmostí poletuje kursor myši po monitorech, jak Jiří během nahrávání modeluje zvuky jednotlivých nástrojů, jak okamžitě zjišťuje co by šlo vylepšit a co je pasé. Ve výsledku už při prvním odchodu se studia má člověk celkem jasnou představu o finální podobě svého snažení. Jiřího evidentně jeho práce baví a to je na jeho, respektive našem díle velmi zřetelně slyšet. Tak ještě jednou díky a těším se na další společné nahrávání.
Jéňa, zpěvák Bootboys social club
Zdravím jak hudebníky na začátku , tak i pokročilé…. Rád bych napsal pár řádků, o velice dobrým studiu. Jmenuje se Nahrávací studio George Lukase a vede ho skvělí mistr zvuku Jiří Lukášek. Nahrál jsem v tomto studiu plno skladeb a ani na jednu si nemůžu stěžovat… Jirka je velice vstřícný a dokáže i poradit… což mě velice potěšilo, jelikož na začátku jsem neznal vubec nic.. Navíc je i velice levný… Když jsem nahrával skladbu v Praze, zaplatil jsem na své poměry od 900 .- kč na hodinu.. a to je moooc. Zde v brněnským studiu G.L. jsem zaplatil úplný minimum… až si myslím, že je to nevelké ocenění Jirky, který se o vás postará… Lepší prostředí na nahrávání jsem nepoznal… a těším se na další spolupráci… Takže shrňme to dohromady… Kdo chce nahrávat, a chce kvalitu, tak Vaše nohy ať směřují do tohoto Brněnskýho studia.
J.B.D. - rap
Poprvni nahvral jsem s jiri pred 10 let a byl dobry. Stale s nim nahravam a je nejlepsi. Zvuk je perfektny. Casto mam rad nahravat “live” a porad to je dobry vyvazenost mezi zpev a kytara. Ne tolik kytary v vocal mic. Taky jiri ma dobry napady pro hlasovy harmonie. v Brne nesel bych nikam jinam.
Chris Barickman - USA
Když jsme na doporučení Laega Mortemira, našeho dudáka a skvělého písničkáře, zavítali do Georgova nahrávacího studia, byli jsme velice mile překvapeni. S Mistrem zvuku jsme si dost sedli, snadno jsme se na všem domluvili a bez problému jsme se vešli do naplánovaného termínu. Mě osobně asi nejvíc fascinovala rychlost, s jakou George umí manipulovat a opravovat jednotlivé zvukové stopy – to, co v jiném studiu trvalo třeba 5 minut, měl on hotové za pár kliknutí myší. Když k tomu přičteme i příjemnou atmosféru studia, dobré vybavení a přijatelnou cenu (i pro pankáče jako jsme my), nezbývá než říct: Bylo to moc fajn!!! Nechť bohové drží ochrannou ruku nad touto síní zvuku a jejímu mistrovi nechť číše přetéká medovinou a ruce jeho ať jsou plné krásných děv!
Barbar Mamut
Za kapelu Plum Dumplings musím říct, že ačkoliv jsme nahrávali u Jirky jen demo, tak to pro nás byly pohodové čtyři dny. Atmosféra studia je moc příjemná (hlavně pak ta houpačka na dvorku) a proto se na takovém místě dobře tvoří. Co se týče hudby, byli jsme rádi za všechny Jirkovy velmi podnětné rady a připomínky. A s celkovým výsledkem jsme byli dost spokojení a musím říct, že nejen my. Navíc i cena za práci je naprosto odpovídající, takže si myslím, že budeme rádi spolupracovat i na dalších projektech.
Adélka – zpěvačka skupiny Plum Dumlings
S Jirkou Lukáškem spolupracuji pravideně zhruba tři nebo čtyři roky. A musím upřímně říct, že se za tu dobu nestalo ani jednou, že bych se k němu do studia netěšil. Pohodová atmosféra, věčně usměvavý a dobře naladěný Jirka, příjemné prostředí a navíc je vidět, že mistr zvuku svojí práci rozumí – není co řešit. A v neposlední řadě nemusíte při nahrávání přemýšlet, co s malým potomstvem, když zrovna žádná babička nemůže hlídat, protože Studio George Lukase je „kids friendly“. Mají tam totiž taky malý děti a na zahradě perfektní trampolínu, takže o kamarády i zábavu pro vaši ratolest během natáčení je postaráno. Při na hrávání u Jirky prostě zapomenu, že jde vlastně o práci…
Jiří M. Valůšek - Herec brněnského HaDivadla
K nahrávání ve studiu George Lukase jsem přišel takříkajíc jako slepý k houslím 🙂 …neb jsem jej dostal jako dárek od své ženy …neeee to studio, ale nahrávání v něm :-). Tudíž jsem nevybral sám 🙂 ….Musím říct, že vše, od prvního setkání s Jirkou k ujasnění představ a záměrů, přes samotné nahrávání, probíhalo v naprosto pohodové atmosféře. Jirka je člověk na svém místě, dokáže konstruktivně poradit, když je třeba. Snaží se všemožně vyjít vstříc i vrtochům hudebníka, pokud si v průběhu nahrávání vymyslí třeba neplánovaně přizvat další kamarády muzikanty, tak jako jsem to udělal já 🙂 ….nuže, opravdu se mi tu nahrávalo velmi dobře, a výsledná nahrávka plně odpovídá tomu, co jsem očekával 🙂 Moc rád u Jirky zase něco nahraju 🙂 ….až dostanu další dárek 🙂
Hráč de El Pado

O studiu

 

Naše nahrávací studio se vyznačuje vysoce kvalitním zvukem za použití těch nejmodernějších mikrofonů. To vše v příjemné atmosféře studia za velmi příznivé ceny. Jsme schopni Vám kvalitně natočit nejen rockové, folkové nebo metalové album, ale i mluvené slovo či reklamu, případně zachytit významné události Vašeho života na profesionální videokameru.
Více v rubrice "o nás"...

Přejít k navigační liště